کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران

ساخت وبلاگ

چند نکته مهم در نگهداری ایمپلنت دندان (محافظت از ایمپلنت)

/0 دیدگاه /در /توسط

چند نکته مهم در نگهداری ایمپلنت دندان (محافظت از ایمپلنت) , ایمپلنت که جایگزینی برای دندان های از دست رفته است. روش های محافظت از ایمپلنت دندان : ایمپلنت که جایگزینی برای دندان های از دست رفته است. ایمپلنت های دندانی پیچ هایی از جنس تیتانیوم هستند ، که داخل استخوان فک قرار می گیرند ، و مثل ریشه ی دندان عمل می کند . ایمپلنت دندانی به دلیل اینکه مشکلات موجود در پروتز مصنوعی را ندارد ، امروزه در بین افراد طرفداران خاص خود را دارد ایمپلنت دندانی هزینه ی زیادی دارد ، و همه ی افراد می خواهند درمان ایمپلنت با موفقیت انجام شود . برای موفقیت آمیز بودن ایمپلنت درمانی ، بیمار باید تمام دستورالعمل هایی که از جراح و متخصص ایمپلنت دریافت می کند ، را رعایت کند . وصل کردن پروتز دندان ایمپلنت به معنای پایان بافتن پروسه مراقبت از دندان و رعایت بهداشت نمی باشد ، بلکه پروسه رعایت بهداشت ، از این به بعد اهمیت زیادتری دارد .

نگهداری ایمپلنت دندان


ایمپلنت های دندانی نسبت به دندان های طبیعی بیشتر در معرض التهاب و از دست رفتن استخوان هستند ، چرا که پلاک و تجمع جرم در اطراف ایمپلنت دندانی زیاد است . لذا رعایت بهداشت در افرادی که عمل ایمپلنت دندان را انجام داده اند ، بسیار حائز اهمیت می باشد .

با رعابت بهداشت و مراقبت از دندان ها عمر ایمپلنت های دندانی را می توان تا ۲۵ سال ، افزایش داد . برخی از مراقبت هایی که برای نگهداری ایمپلنت می توان انجام داد ، عبارتند از :

۱٫ به مدت ۲۰ روز از جویدن غذا خودداری کنید .

ایمپلنت دندان و یا کاشت دندان ، عملی است ، که به طور سریع و به سادگی انجام می شود . در صورتی که متخصص ایمپلنت ، از روش جراحی تک مرحله ای برای کاشت ایمپلنت استفاده کند . و هم عمل کاشت و هم قرار دادن قطعه ی ابامنت را در یک روز انجام دهد ، در آن صورت به مدت ۲۰ روز در محل کارگزاری ایمپلنت ، نباید غذا جویده شود .


خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.


 

۲٫ به طور مداوم مسواک بزنید ، و بهداشت ایمپلنت دندان را رعایت کنید .

بعد از باز کرذن بخیه های عمل ایمپلنت دندانی ، حتما از مسواک استفاده کنید ، و نواحی ایمپلنت و اطراف آن را مسواک بزنید . توصیه ی ما به شما این است ، که نواحی اطراف ایمپلنت را سه بار در روز مسواک بزنید ، و بعد از خوردن هر وعده ی غذایی ، از مواد بهداشتی چون دهان شویه استفاده کنید . تا بدین ترتیب از جمع شدن میکروب ها و جرم ها در اطراف ایمپلنت دندان جلوگیری کنید . دهان شویه ها فعالیت پلاک در حفره ی دهان و اطراف ایمپلنت های دندانی را کاهش می دهند.

۳٫ مراقب ایمپلنت دندانی خود باشید ، تا عفونت نکند .

در صورتی که ایمپلنت دندانی دچار عفونت شود ، باعث می شود که بین استخوان بیمار و ایمپلنت جوش کافی صورت نگیرد ، و در نهایت منجر به شکسته شدن ایمپلنت دندانی شود . ممکن است ، ایمپلنت دندان به دلیل بی تجربه بودن پزشک ایمپلنت به نحو نامناسبی کاشت شود ، و در نتیجه ثبات کافی نداشته باشد ، در این صورت هم ممکن است ، ایمپلنت بشکند . با استفاده کردن از مواد بهداشتی مانند دهانشویه به کمک پنبه در محل ایمپلنت ، می توان از بروز عفونت جلوگیری کرد .

۴٫ بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید .

دندان ها و ایمپلنت خود را تمیز نگه دارید ، در قسمت هایی از دهان که امکان گیر کردن مواد غذایی وجود دارد ، را تمیز کنید ، و به طور کلی مراقب بهداشت ایمپلنت خود باشید ، تا عمر ایمپلنت زیاد باشد ، و بیشتردوام بیاورد . برای رعایت بهداشت و تمیز کردن ایمپلنت نباید از وسایل تیزی چون خلال دندان استفاده کرد ، چون استفاده از چنین وسایلی باعث می شود ، که به ایمپلنت فشار زیادی وارد شود و در نهایت منجر به آسیب و شکستگی ایمپلنت شود .

۵٫ به صورت منظم به پزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید .

به طور منظم و در فاصله ی زمانی ۶ ماه یک بار به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید ، این کار برای بررسی احتمال گیر کردن مواد غذایی در ایمپلنت و میزان تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت ، امری ضروری و مهم است . در صورتی که پزشک متخصص ایمپلنت از جراحی ۲ مرحله ای برای کاشت ایمپلنت استفاده کرده باشد ، یعنی در یک مرحله عمل جراحی را انجام داده و در مرحله ی دیگر ایمپلنت را کاشت کند ، ۲ حالت پیش رو دارید . در صورتی که هر دو مرحله ی ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت انجام شده باشد ، برای معاینه باید به متخصص ایمپلنت مراجعه کرد . ولی در صورتی که متخصص ایمپلنت پروتز ایمپلنت دندانی را قرار نداده باشد ، برای چک آپ کردن باید به فردی که پروتز ایمپلنت را قرار داده است ، مراجعه کرد .

۶٫ ماندگاری و طول عمر مفید برای ایمپلنت دندان را حدود ۲۵ سال تصور کنید.

طول عمر ایمپلنت دندانی و ماندگاری آن به عوامل مختلفی همچون ، سن بیمار در زان انجام عمل ایمپلنت ، شیوه ی زندگی بیمار ، نگهداری از ایمپلنت و رعایت بهداشت توسط بیمار ، سلامت بیمار و رعایت دستورالعمل های مراقبتی بستگی دارد . البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی در طراحی سطوح خارجی ایمپلنت دندان منجر به بهبود عملکرد ایمپلنت دندانی شده است . و می توان گفت که ایمپلنت دندان ، به مدت ۲۵ سال دوام خواهد داشت . از جمله نکات ضروری برای افزایش طول عمر ایمپلنت دندان رعایت نکات بهداشتی ایمپلنت دندان و مراجعات منظم به متخصص ایمپلنت می باشد . با رعایت این نکات ایمپلنت حدود ۲۵ سال عمر خواهد داشت .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 376 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 19:34

زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندان

/0 دیدگاه /در /توسط

زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندان : ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت ، یک رویکرد جدید در علم دندانپزشکی است . ایمپلنت دندان روشی برای حل مشکل بی دندانی است . ایمپلنت در واقع بازسازی استخوان فک و برگرداندن سلامتی استخوان ، دندان ، فک و لثه است . و مشکلات پروتز و دندان مصنوعی را در هنگام غذا خوردن ، حرف زدن و مسواک زدن و راحتی ندارد .

بعد از اینکه عمل ایمپلنت را انجام دادید ، مدت زمانی برای جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک لازم است ، در ادامه ی این مقاله مدت زمان لازمئ برای جوش خوردن ایمپلنت دندان به این موضوع خواهیم پرداخت .

زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندان

مدت زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندان چقدر است؟

مدت زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندان در بین افراد مختلف متفاوت است . به طور متوسط جوش خوردن دندان در فک پایینی ، به مدت ۳ ماه و فک بالایی به مدت پنج ماه زمان می برد . اگر حجم استخوان فک بالایی کافی نباشد ، و در فک بالایی لیفت سینوس قرار داده شده باشد ، باید به مدت ۳۰ روز صبر کرد ، تا تراکم استخوان به مقدار کافی برسد ، و شرایط کامل برای کاشت ایمپلنت دندانی فراهم شود .

در صورتی که عمل پیوند استخوان را قبل از ایمپلنت دندان انجام داده باشیم و عمل گرافت استخوانی یا اسپیلیت کردن دندان را انجام داده باشیم ، توصیه می شود که قبل از شروع درمان ایمپلنت زمان زیادی صرف شود .
زمانی که تراکم استخوان کم باشد ، برای اینکه استخوان به تراکم لازم و کافی برای کاشت دندان برسد ، باید یک مدت زمان مشخصی را در نظر بگیریم ، ولی اگر شرایط استخوان مساعد باشد ، و حجم و تراکم کافی را داشته باشد ، می توان مدت زمان درمان ایمپلنت را کمتر در نظر گرفت .

درصد موفقیت در درمان ایمپلنت های دندانی چقدر می باشد؟

در حالت کلی در ۹۵ درصد موارد ، عمل ایمپلنت با موفقیت انجام می شود و ایمپلنت به خوبی به استخوان جوش می خورد . موارد بسیار کمی پیش می آید که استخوان با ایمپلنت دندان جوش نخورد . در این موارد ، بافت لثه به ایمپلنت خواهد چسبید .

میزان موفقیت درمان ایمپلنت دندانی به موارد مختلفی بستگی دارد ، اولین عامل خود بیمار است . بعد از عمل ایمپلنت جهت نگه داری ایمپلنت و افزایش بقای ایمپلنت فرد باید بهداشت دهان و دندان را به طور کامل رعایت کند . از مصرف سیگار و الکل خودداری کند . علاوه بر این موارد فرد باید از سلامت جسمانی کافی برخوردار باشد ، و به بیماری های مزمن ، که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند ، دچار نباشد . فردی که بیماری قلبی داشته باشد ، دیابت داشته باشد ، یا بیماری لثه و دندان داشته باشد ، کاندید مناسبی برای ایمپلنت درمانی نخواهد بود و عمل ایمپلنت در چنین افرادی درصذ موفقیت خیلی کمی دارد و یا اصلا موفقیت آمیز نیست .


خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.


 

دومین عاملی که در تعیین موفقیت آمیز بودن ایمپلنت نقش دارد ، دندانپزشکی است ، که عمل ایمپلنت دندانی را انجام می دهد . دندانپزشک و متخصص ایمپلنت ، باید دوره های لازم برای ایمپلنت را گذرانده باشد ، و تجربه و مهارت و تخصص کافی در زمینه ی ایمپلنت را داشته باشد . متخصص ایمپلنت قبل از اقدام به عمل ایمپلنت دندانی ، بایستی کلیه شرایط بیمار را از نظر سلامت جسمانی بدن و فاکتورهای مهم داخل دهانی را در نظر گرفته و ارزیابی کند . و تمام اصول را برای جلوگیری از عفونت در نظر بگیرد و سپس به عمل ایمپلنت دندانی اقدام کند .

علت عدم موفقیت جوش خوردن استخوان به ایمپلنت دندان ، وارد شدن ضربه به ایمپلنت دندان است . با وارد شدن ضربه به ایمپلنت دندانی ، ایمپلنت از جای خود حرکت می کند . جابه جا شدن ایمپلنت مانع از جوش خوردن ایمپلنت دندانی به استخوان می شود . شرط لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندانی به استخوان عدم تحرک و عدم جابه جایی ایمپلنت دندانی می باشد . ایمپلنت به دلیل فشار زیادی که به آن وارد می شود جابه جا می شود .

در صورت جابه جایی ایمپلنت ، ایمپلنت از دهان خارج شده و پزشک ایمپلنت مجددا به کاشت ایمپلنت دندانی اقدام می کند .

بروز واکنش منفی بدن بیمار نسبت به ایمپلنت دندانی به ندرت پیش می آید .هنگامی که بدن بیمار ، به درمان ایمپلنت واکنش منفی نشان دهد ، در آن صورت پیوند ایمپلنت با استخوان با مشکل مواجه می شود . در صورت بروز این مشکل باید برای مدتی صبر کرد و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی کرد .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 309 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 19:32

جنس ایمپلنت دندان از چیست ؟

/0 دیدگاه /در /توسط

جنس ایمپلنت دندان از چیست ؟ : در این مقاله به بررسی جنس ایمپلنت دندانی می پردازیم . ایمپلنت جایگزینی برای دندان یا دندان های از دست رفته است . و امروزه میزان استفاده از ایمپلنت دندانی زیاد است .

جنس ایمپلنت دندانی از چیست ؟

ایمپلنت های دندانی از جنس فلزات مختلف ، حتی از سرامیک ها هستند . اکثر ایمپلنت های دندانی از جنس تیتانیوم می باشند . ایمپلنت با قرار گرفته شدن در داخل لثه ، نقش دندان کنده شده یا کشیده شده را بازی می کند . اگر یکسری اصول رعایت شود ، ایمپلنت دندانی به عنوان یک دندان دائمی عمل خواهد کرد و برای همیشه بیمار از مشکل بی دندانی خلاص خواهد شد .

جنس ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندانی از دو جز تشکیل شده است . پروتز و بدنه ی ایمپلنت . بدنه ی ایمپلنت ، توسط متخصص ایمپلنت و با انجام عمل جراحی داخل استخوان فک قرار می گیرد . بعد از مدتی پایه ایمپلنت هم جاگذاری می شود .


خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.


 

دلایل از دست دادن دندان هرچه که باشد ، باز هم ایمپلنت دندانی می تواند برای درمان بی دندانی استفاده شود . در روش ایمپلنت دندانی نیازی به تراش خوردن دندان های مجاوری نیست ، چرا که خود ایمپلنت دندانی به عنوان تکیه گاهی برای دندان های نداشته است . استفاده از ایمپلنت دندانی ، برای بیمارانی که تمام دندان های خود را از دست داده اند . ثبات دندان مصنوعی را فراهم می کند ، و فرد در خوردن غذا و حرف زدن راحتی کامل دارد .

ایمپلنت دندانی برای افرادی که از سلامت کافی دهان و دندان برخوردارند ، مناسب تر است . از عوامل موفقیت در ایمپلنت دندانی مواردی چون لثه ی سالم و بدون عفونت ، استخوان های با کیفیت و بهداشت دهان و دندان می باشد . افرادی که بیماری قلبی دارند ، دچار دیابت شدید هستند ، یا مبتلا به بیماری های عفونی شدید می باشند ، بیماران معتاد به مواد مخدر و مواد الکلی ، بیماران دارای اختلالات روانی ، بیماران با سیستم ایمنی ضعیف کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 375 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 19:31

ایمپلنت فوری , ایمپلنت دندان در یک روز

/0 دیدگاه /در /توسط

ایمپلنت فوری , ایمپلنت دندان در یک روز  , ایمپلنت دندان در یک جلسه : سال های خیلی دور جایگزینی دندان های از دست رفته آرزوی بزرگ و دست نیافتنی بود . امروزه ایمپلنت دندان یکی از شاخه های جدید و نوین علم دندانپزشکی است ، با جایگذاری ایمپلنت دندان به جای دندان واقعی و دائمی ، انقلابی بزرگ در علم دندانپزشکی و تحولی عظیم در جراحی ایمپلنت دندان ایجاد شده است .که تحول عظیمی را در علم دندانپزشکی ایجاد کرده است .

ایمپلنت فوری


اگر شما هم جز دسته افرادی هستید که مشکل بی دندانی شما را نارحت و اذیت کرده ،است ؟ آیا شما هم از مشکلات پروتز مصنوعی خسته شده اید ؟ اگر شما هم به دنبال روشی برای جایگذاری دائمی دندان از دست رفته خود هستید ؟باید بگوییم که با وجود ایمپلنت دندان جای نگرانی نیست . با ایمپلنت دندان شما دیگر مشکلات جویدن و اذیت شدن هنگام تکلم را نخواهید داشت . ایمپلنت سبک زندگی را تغییر داده و راحتی بیشتر ، تغذیه ی مناسب تر و بهتر و امنیت روانی خاطر را در مقایسه با پروتز مصنوعی برای شما فراهم می کند . با ایمپلنت دندان شما می توانید ، به زیبایی لبخند بزنید .


خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.


 

دندان مصنوعی (دنچر) مشکلاتی از قبیل تحلیل رفتن استخوان و عدم راحتی بیمار را به همراه دارد ، علاوه بر این عمل جویدن با دندان مصنوعی (دنچر) مشکل است ، و فرد تغذیه مناسب و کافی ندارد و هضم غذا هم با مشکل مواجه است . همچنین ، با دندان مصنوعی (دنچر) بیمار آرامش خاطر ندارد و از اعتماد به نفس کمی برخوردار است . حال آنکه ایمپلنت دندان به عنوان راه حلی برای رفع مشکلات فوق می باشد . ایمپلنت دندان استخوان ها را به طور محکم در جای خود نگه می دارد و با حفظ عرض و ارتفاع استخوان ، مانع از تحلیل رفتن استخوان ها می شود . با این کار ایمپلنت دندانی کیفیت استخوان ها را حفظ می کند .

ایمپلنت دندانی جایگزینی برای دندان از دست رفته است ، ایمپلنت قطعه ای رزوه دار به شکل پیچ می باشد . ایمپلنت در اندازه های مختلف می باشد و به جای ریشه دندان ، داخل استخوان فک جایگذاری می شود ، و از روکش هایی که جایگزین تاج دندان می شوند ، نگهداری می کند . دندان های جدید روی این ریشه ها قرار می گیرند و مثل دندان واقعی به نظر می رسند . استخوان جدید در اطراف این thread یا رزوه ها تشکیل می شود .

جنس ایمپلنت دندان از تیتانیوم خالص یا آلیاژ تیتانیوم می باشد ، که خاصیت بیولوژیکی دارد و با بافت استخوان سازگار می باشد . کاشت معمولی دندان چندین هفته طول می کشد ، بدین صورت که ابتدا فیکسچر داخل استخوان فک قرار داده می شود ، و بعد از مدت ۲ الی ۳ ماه زمان اسئتواینتگریشن ( اتصال کامل استخوان به ایمپلنت ) پروتز ثابت به بیمار تحویل داده می شود . در این میان افرادی هستند ، که می خواهند هرچه زودتر مشکل بی دندانی خود را برطرف کنند ، و بخاطر دغدغه های شغلی که دارند ، نمی توانند زمان زیادی صرف کنند و تمایل دارند ، در طی یک روز یا یک جلسه ، عمل ایمپلنت دندان را تکمیل کرده و صاحب دندان شوند . برای چنین افرادی از روش ایمپلنت فوری استفاده می شود .

در کلینیک دندانپزشکی دنتیست ایران ، عمل ایمپلنت فوری در یک جلسه با استفاده از تکنیک های مختلف موجود توسط متخصصین و دندانپزشکان با تجربه انجام می شود . شرایط و تکنیک کار گزاری ایمپلنت فوری با ایمپلنت های معمولی متفاوت است . و برای انجام آن بایستی طول و عرض استخوان کافی باشد و استخوان تراکم کافی را داشته باشد مزیتی که این روش دارد ، این است پروتز اولیه از مواد پلاستیکی ساخته می شود ، و کمی کوتاه تر است ، و برخلاف پروتز های قبلی از جنس فلز نیست ، به این دلیل که تا زمان جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فشار زیادی به ایمپلنت وارد نشود . در کاشت ایمپلنت فوری گیراولیه استخوان باید ۶۰ تا ۷۰ نیوتن باشد ، در حالی که در ایمپلنت معمولی ، این مقدار ۲۵ تا ۳۰ نیوتن است ، و بایستی تراکم استخوان برای وارد شدن فشار ۶۰ نیوتن به آن کافی باشد .

در اینجا سه تکنیکی را که بیمار با استفاده از آن در یک روز می تواند ، صاحب دندان شود را برای شما معرفی می کنیم ، در واقع عمل جراحی فیکسچر و ایمپلنت هر دو در یک روز انجام می شود ، و در عرض ۲۴ ساعت بیمار صاحب دندان می شود . این تکنیک ها عبارتند از :

۱٫ تکنیک All on 4

مهم ترین مزیت این تکنیک این است که در استخوان های بسیار تحلیل رفته هم قابل استفاده است . هنر علم دندانپزشکی و ایمپلنت این است ، که با تعداد کمی از ایمپلنت ها بتوان پروتز ها و دندان های بیشتری را ساپورت کرد . اساس این تکنیک این است ، که با قرار گرفتن ۴ ایمپلنت ، بتوان فک بالا و پایین را به طور کامل ساپورت کرد . بدین صورت که دو امپلنت با زاویه ی ۳۰ الی ۴۵ درجه در قسمت قدام منتنال فورامن (سوراخ چانه ای) و ۲ عدد دیگر در قسمت قدام منتنال فورامن (سوراخ چانه ای) قرار می گیرد . مزیت دیگری که این روش دارد ، این است که پروتز و ایمپلنت در جای خود محکم و ثابت است . و بیمار به راحتی می تواند غذا بخورد و ایمپلنت خود را در یک روز تحویل بگیرد . این روش در بیمارانی که در پایین فک خود دچار تحلیل رفتگی زیاد استخوان هستند ، روش مناسبی می باشد .

۲٫ بارگذاری فوری ایمپلنت

بارگزاری فوری ایمپلنت به چند روش مختلف انجام می شود ، و بسته به شرایط دهانی بیماران مختلف این روش ها در بین بیماران متفاوت است .

الف – یکی از کاربردهای بارگزاری فوری ایمپلنت در بیمارانی است ، که دندان های خود را به طور کامل از دست داده اند . برای این بیماران از ۶ تا ۸ ایمپلنت در فک استفاده می شود و بیماران پروتز دائکی یا موقت خود را دریافت می کنند .

ب – بی دندانی پارسیل : این روش بارگزاری هم در بین دو دسته از بیماران کاربرد دارد . مورد اول بیمارانی است ، که تک دندان از دست رفته دارند . در این بیماران بعد از گذاشتن ایمپلنت ، پروتز هم چسبانده می شود . ولی برای جلوگیری از خطر شکست ایمپلنت دندان ، بایستی ایمپلنت از تماس با دندان مقابل خارج شود .

مورد دوم بیمارانی هستند ، که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند . در این بیماران هم بعد اط گذاشتن ایمپلنت ، پروتز دندان ها تحویل داده می شود . در این نوع پروتز بیمار بیشتر از دندان های خود برای صحبت کردن و غذا خوردن استفاده می کند ، تا نیرویی به پروتز و ایمپلنت وارد نشود . این پروتز بیشتر جنبه ی زیبایی دارد .

ج – اوردنچرهای متکی بر ایمپلنت : بارگزاری فوری ایمپلنت با اوردنچرهای متکی بیش از ۵۰ سال سابقه دارد . در این روش از پروتز ثابت برای بیمار استفاده می شود . بدین ترتیب که بیمار ، شب ها می تواند ، پروتز ثابت را از دهان خود خارج نماید . و بدین ترتیب می توان خطر عادات پارافانکشنال را می توان در هنگام شب کاهش داد . در این روش چون بخشی از نیروها ، به بافت نرم وارد می شود ، عامل استرس روی ایمپلنت کم می شود .

۳٫ مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت ها (mini dental implant)در مقایسه با ایمپلنت های معمولی (conventional) ، قطر کمتری دارند ، و باریک تر هستند . کاربرد مینی ایمپلنت ها در جاهایی است ، که قطر از ۳ میلی متر کمتر است .قطر ایمپلنت های معمولی ۴/۳ میلیمتر تا ۶ یا ۵/۶ میلی متر می باشد . در حالی که قطر مینی ایمپلنت ها ۱/۸ تا ۲/۸ میلی میتر می باشد . کابرد بیشتر مینی ایمپلنت ها در مورد جایگزاری دندان های لترال می باشد . مینی ایمپلنت ها در اوردنچرها هم کاربرد دارند ، و برای تثبیت دنچر معمولی (دست دندان) و جلوگیری از حرکت زیاد آن ها استفاده می شود .

مزایای ایمپلنت فوری

کاشت و ایمپلنت فوری دندان یکسری مزایایی دارند ، که عبارتند از :

  • سریع و بی انتظار : در ایمپلنت فوری ، کشیدن دندان آسیب دیده و جایگذاری ایمپلنت در یک روز انجام می شود . و ایمپلنت و پروتز مصنوعی که قرار است ، به ایمپلنت بچسبد در یک روز آماده است . مزیت این روش سریع و فوری حاضر شذن آن است و خیلی از افراد را از دغدغه ی منتظر ماندن برای تحویل گرفتن دندان از لابراتوار نجات می دهد .
  • زیبایی : ایمپلنت فوری بیشتر برای دندان های جلویی که تاثیر زیادی در زیبایی دارند ، استفاده می شود .
  • دوام و ماندگاری : ایمپلنت برای جوش خوردن بایستی ثابت باشد و تحرک نداشته باشد . در ایمپلنت فوری ، به دلیل اینکه پروتز موقت از جنس پلاستیک می باشد و قابل سایش است ، در حین غذا خوردن و جویدن ، فشار به پروتز وارد می شود و هیچ فشاری به ایمپلنت وارد نخواهد شد . و در صورت فشار زیاد فقط پروتز موقت از بین می رود و به ایمپلنت هیچ آسیبی وارد نخواهد شد .پروتز های مصنوعی و متحرک مرتبا به ترمیم و بازسازی نیاز دارند ، در حالی که پروتزهایی که به ایمپلنت وصل می شوند ، دائمی هستند ، و در موارد خیلی نادر احتیاج به ترمیم و بازسازی دارند . اگر در استفاده از ایمپلنت به یکسری نکات بهداشتی و مراقبت ها و توصیه های دندانپزشک عمل شود ، ایمپلنت می تواند ، تا پایان عمر دوام بیاورد .
  • جایگزینی مناسب برای تعداد زیادی از دندان های از دست رفته کنار هم یا یک فک بدون دندان : در ایمپلنت فوری تمام قسمت های بدون دندان ایمپلنت می شود ، و این ایمپلنت ها در یک روز توسط پروتز موقت به هم وصل می شوند . ایمپلنت های متصل به هم باعث ثبات ریشه ها شده ، و از جابه جایی و حرکت آن ها جلوگیری می کند . و احتمال موفقیت آمیز بودن و جوش خوردن را افزایش می دهد . و بعد از مدت ۳ الی ۵ ماه که ایمپلنت ها به طور دائم جوش خوردند ، پروتز موقت با پروتز دائمی جایگزین می شود .
  • حس طبیعی : ایمپلنتی که در داخل استخوان فک جاگذاری می شود ، بسیار شبیه دندان طبیعی است ، و بعد از جوش خوردن ایمپلنت به استخوان حسی شبیه به دندان واقعی را ایجاد می کند .
  • حفظ حجم استخوان فک : ایمپلنت نه تنها مانع از تحلیل رفتن استخوان می شود ، بلکه باعث تشکیل استخوان در اطراف فک می شود . و در نتیجه باعث می شود ، که استخوان ها حجم ، یکپارچگی و کیفیت خود را حفظ کنند .
  • بهداشت دهان و دندان : برای اینکه مدت دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان زیاد باشد ، لازمه که یکسری نکات بهداشتی را رعایت کنید ، با مسواک زدن ، استفاده از نخ دندان طول عمر ایمپلنت بیشتر می شود و شما می توانید ، به مدت طولانی دندان هایی مثل دندان های دائمی خود داشته باشید .

معایب ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری در کنار مزایای خود ، خالی از معایب نیست . موفقیت عمل ایمپلنت ، در ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت معمولی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می یابد . و این روش فقط به کسانی که به هیچ وجه نمی توانند ، مشکل بی دندانی را تحمل کنند ، توصیه می شود . و همچنین این روش برای کسانی می تواند ، حجم استخوان کافی داشته باشند و نیازی به ترمیم و بازسازی استخوان نداشته باشند .  هزینه ی ایمپلنت فوری زیاد است ، به این دلیل که شما یک پروتز موقت هم به صورت اضافه دریافت می کنید . در واقع هزینه ی یک پروتز را اضافه تر پرداخت می کنید .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 437 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 19:29

طول عمر ایمپلنت دندانی چقدر است؟

/0 دیدگاه /در /توسط

طول عمر ایمپلنت دندانی چقدر است؟ : ایمپلنت دندان ، امروزه به طور تخصصی و گسترده استفاده می شود . و به عنوان  یکی از راهکارها و روش های مطمئن برای حل مشکلات جدی دندانی از جمله مشکلات ظاهری و مقاومتی دندان ها می باشد . در این مقاله در مورد طول عمرایمپلنت دندانی می باشد .

طول عمر ایمپلنت دندانی


عمل ایمپلنت دندانی ، در کلینیک دندانپزشکی دنتیست ایران ، توسط متخصصان و دندانپزشکان با تجربه و مجرب انجام می شود . دندانپزشکان راهکارهایی را به بیماران جهت طولانی کردن ماندگاری ایمپلنت ارائه می دهند . در صورت رعایت این نکات می توانید ، به مدت طولانی از ایمپلنت دندانی به جای دندان دائمی خود استفاده کنید . دندانپزشکان ما در کلینیک دندان پزشکی دنتیست ایران ، آماده ی مشاوره و راهنمایی رایگان شما در زمینه ایمپلنت دندانی هستند ، و به تمام سوالات شما در زمینه ی ایمپلنت دندانی پاسخگو هستند .


خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.


 

طول عمر ایمپلنت دندانی چقدر می باشد؟

به دلیل اینکه ایمپلنت دندانی هزینه ی زیادی دارد ، همه ی افراد تمایل دارند که ایمپلنت به مدت زیادی دوام داشته باشند . ایمپلنت های دندانی سوالی که مطرح است ، این است که آیا ایمپلنت دندانی در کوتاه مدت نیاز به ترمیم دارد ؟ ایمپلنت دندانی از جنس تیتانیوم خالص و یا آلیاژ آن است . ایمپلنت های دندانی ، در مقایسه با دندان های طبیعی دچار پوسیدگی نمی شوند ولی نسبت به دندان های طبیعی بیشتر مستعد آسیب هستند ، چرا که تجمع پلاک و جرم اطراف ایمپلنت دندانی زیادتر است . با رعایت یکسری اصول و نکات بهداشتی می توان ایمپلنت دندانی را به مدت سالیان طولانی استفاده کرد . عدم رعایت بهداشت ، منجر به تحلیل رفتن استخوان می شود  و در نتیجه ایمپلنت دچار آسیب شده و نابود می شود .

ایمپلنت ، قابلیت ماندگاری و بقا تا پایان عمر را دارد .

ایمپلنت دندانی ، حدود یازده میلی متر است .استخوان های اطراف ایمپلنت ، به اندازه ی ۱۰٫۱ میلی متر در سال دچار تحلیل می شوند . در حالت ایده آل عمر ایمپلنت حدود ۱۰۰ سال است .

در حالت کلی و معمولی ، حدود ۹۵ درصد از ایمپلنت های جایگذاری شده با استخوان جوش می خورند و تنها ۵ درصد ایمپلنت ها با شکست مواجه می شود .و به عواملی چون تکنیک جراحی، شرایط استخوان و لثه بیمار در ناحیه ایمپلنت و نوع ایمپلنت  مربوط می شود .اندازه طول عمر ایمپلنت دندانی ، به عوامل مختلفی همچون ، سن بیمار ، رعایت اصول و بهداشت توسط بیمار ، سبک زندگی بیمار ، سلامت بیمار  و تخصص و تجربه پزشک بستگی دارد . در بین این عوامل مهم ترین عامل در بقا و طول عمر ایمپلنت دندانی ، مراقبت و نگه داری بیمار می باشد .و در مرحله ی بعدی تجربه و تخصص دندانپزشک اهمیت دارد . برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه بیمار باید مسائل بهداشتی را رعایت کند و دندانپزشک هم دقت کافی در جراحی داشته باشد . و در حالت کلی برای کسب نتیجه ی رضایت بخش از ایمپلنت دندانی و افزایش طول عمر آن هم متخصص و هم بیمار وظیفه ی خود را به درستی انجام دهند ، تا به نتیجه ی دلخواهی برسند .

علاوه برموارد ذکر شده ، برند ایمپلنت هم رابطه ی مستقیمی با طول عمر ایمپلنت دارد ،هرچقدر که برند معتبرتر و با کیفیت تر باشد ، طول عمر ایمپلنت هم بیشتر خواهد بود .

برای ماندگاری ایمپلنت دندانی ،  بایستی اصول تخصصی را در کلیه مراحل ایمپلنت ، اعم از تقویت ، بازسازی و ترمیم ایمپلنت ، استفاده از تعداد مناسب ایمپلنت ، طی شدن زمان بازسازی استخوان قبل از شروع کاشت ایمپلنت  ،جراحی ایمپلنت ، و جایگزینی پروتز و مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت ، رعایت کرد .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 312 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 19:27

سن مناسب برای ایمپلنت دندان

/0 دیدگاه /در /توسط

سن مناسب برای ایمپلنت دندان : ایمپلنت درمانی یکی از رویکردهای جدید علم دندانپزشکی برای حل مشکلات ظاهری و مقاومتی دندان ها می باشد ، و به عنوان جایگزینی برای دندان های از دست رفته می باشد . در عین حال که ایمپلنت درمانی مناسب است ، ولی اگر به درستی و در سن مناسب انجام نشود ، نه تنها شیوه ی درمانی مناسبی نخواهد بود ، بلکه منجر به آسیب های جدی هم می شود .

سن مناسب برای ایمپلنت دندان


بسیاری از نوجوانان و جوانان بخاطر دلایل مختلفی از جمله تصادف و یا هر دلیل دیگر دندان خود را از دست می دهند . در این موارد سوالی که پیش می آید ، این است که آیا ایمپلنت دندانی ، روش مناسبی برای درمان است ؟ سن مناسب برای انجام عمل ایمپلنت چقدر است ؟

زمان انجام عمل ایمپلنت بسیار حائز اهمیت است و ایمپلنت باید در سن مناسبی انجام شود . سنی که در آن عمل ایمپلنت انجام می شود ، بسیار مهم است . مرحله رشد ، سن مناسبی برای عمل ایمپلنت گزاری نمی باشد . و اگر عمل ایمپلنت در این مرحله انجام شود ، به دلیل اینکه هنوز رشد فک کامل نشده است و مانع از رشد سایر دندان ها در محل طبیعی خود می شود و منجر به بروز ناهنجاری فک و برهم خوردن و نامنظم شدن ردیف دندان ها می شود و ایمپلنت دندانی کوتاه تر به نظر خواهد رسید . لذا بایستی تا رسیدن به سن ۱۸ سالگی منتظر ماند ، تا اسکلت شکل صورت تکمیل شود .


خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.


 

اگر عمل ایمپلنت قبل از سن ۱۸ سالگی انجام شود . و در نواحی از دهان تعدادی دندان از دست رفته داشته باشیم ، و چند ایمپلنت در کنار هم قرار گرفته باشد و پروتزی روی این ایمپلنت ها قرار گرفته باشد ، فشار و نیرویی که به این پروتز وارد می شود ، از رشد اسکتال فک جلوگیری می کند . منجر به مشکلات بعدی می شود .
البته اگر فقط یک دندان از دست رفته وجود داشته باشد ، می توان از ایمپلنت استفاده کرد .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 343 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 19:24

جراحی ایمپلنت درد دارد یا نه ؟

/0 دیدگاه /در /توسط

جراحی ایمپلنت درد دارد یا نه ؟ : ایمپلنت دندانی یکی از نوین ترین روش های جراحی و درمانی در علم دندانپزشکی است ، که تحول و انقلاب عظیمی در عرصه ی دندانپزشکی ایجاد کرده است . یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد پیش می آید ، این است که آیا جراحی ایمپلنت درد دارد یا خیر ؟


بسیاری از افراد ، به دلیل انکه ذهنیت بدی از درمان های دیگر دندانپزشکی چون کشیدن دندان و عصب کشی دارند ، تصور می کنند که جراحی ایمپلنت هم با درد همراه است . در اینکه جراحی ایمپلنت دندان دردی نداشته باشد ، عوامل زیادی دخالت دارد . این عوامل عبارتند از :

  • اگر جراحی ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت ، در مدت زمان کوتاه تری انجام شود ، جراحی ایمپلنت دردی نخواهد داشت . بسته به تعداد ایمپلنت هایی که در دهان قرار می گیرد ، زمان جراحی ایمپلنت متفاوت است .
  • تبحر ، تخصص علم و تجربه ی متخصص ایمپلنت ، در موفقیت جراحی ایمپلنت و بدون درد بودن آن بسیار حائز اهمیت است ، سرعت عمل و دقت متخصص درد ناشی از عمل جراحی را کاهش می دهد . مسلما اگر جراح ایمپلنت را با ترومای کمتر و دستکاری کمتری پیوند بزند . بیمار درد کمتری خواهد داشت .
  • قبل از شروع جراحی ایمپلنت ، بایستی استخوان فک به طور کامل بی حس شود . و از مواد بی حس کننده ی قوی با قابلیت ماندگاری بیشتر استفاده شود . تا اینکه بعد از چند ساعت از جراحی ایمپلنت هم ناحیه ی مورد نظر و فک بی حس باشد و بیمار هیچ دردی را احساس نکند .
  • اگر همراه با جراحی ایمپلنت ، درمان های دیگر دندانپزشکی نظیر کشیدن دندان و یا ترمیم و بازسازی استخوان هم انجام شود ، در آن صورت درد ناشی از عمل جراحی ایمپلنت بیشتر خواهد بود .
  • برند ایمپلنت و سیستم آن در درد ناشی از جراحی ایمپلنت بسیار حائز اهمیت است . هر چقدر برند با کیفیت تر و معتبرتر باشد ، درد جراحی ایمپلنت هم کم خواهد بود .
  • برای اینکه عمل جراحی ایمپلنت بدون درد باشد ، به بیمار مسکن و آنتی بیوتیک تجویز می شود .

خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.


 

برای کاهش درد جراحی ایمپلنت بعد از عمل جراحی چه اقداماتی انجام می شود ؟

برای اینکه بیمار درد زیادی از ایمپلنت احساس نکند ، بایستی یکسری نکاتی را رعایت کند . فردی که عمل ایمپلنت را انجام داد ، از کشیدن سیگار خودداری کند ، از خوردن غذاهای داغ اجتناب کند ، و از مکیدن یا پرتاب کردن آب دهان و تف کردن خودداری کند . چرا که عدم رعایت این نکات ، مخصوصا کشیدن سیگار درد ناشی از عمل جراحی را زیاد کرده و منجر به عفونت ناحیه ی جراحی ایمپلنت می شود .

قبل از انجام عمل جراحی ایمپلنت چه اقداماتی باید انجام شود ؟

برای انجام عمل ایمپلنت باید بیمار سلامت جسمانی داشته باشد ، و داشتن هرگونه سابقه ی پزشکی و بیماری خاص باید به پزشک متخصص ایمپلنت گزارش شود ، و در صورت لزوم پرونده پزشکی و آزمایشات را به متخصص ایمپلنت نشان دهد ، و اگر احیانا داروی خاصی مصرف می کند ، آن را هم با پزشک متخصص در میان بگذارد . و همچنین بیمار قبل از شروع عمل جراحی ایمپلنت بایستی غذای سبک و مقوی مصرف کند .

چگونه یک مرکز تخصصی معتبر ایمپلنت را پیدا کنیم؟

در موفقیت آمیز بودن عمل جراحی ایمپلنت ، عوامل مختلفی دخالت دارند ، و در بین این عوامل متخصص با تبحر و با تجربه در موفقیت آمیز بودن نتیجه ی عمل ایمپلنت بسیار تاثیرگذار خواهد بود . لذا قبل از اقدام به عمل جراحی ایمپلنت توصیه می شود ، که حتما به یک متخصص و یک مرکز تخصصی معتبر ایمپلنت مراجعه کنید . برای پیدا کردن مرکز تخصصی معتبر ایمپلنت می توانید تحقیق و پرسش کنید .

در کلینیک دندان پزشکی دنتیست ایران ، عمل ایمپلنت دندانی توسط متخصصین باتجربه با استفاده از روش های جدید تکنولوژی انجام می شود . برای اینکه از کیفیت کار متخصصین این مرکز مطلع شوید ، می توانید از بیمارانی که عمل جراحی ایمپلنت را در این مرکز انجام داده اند ، صحبت کرده و از رضایت بخش بودن یا نبودن عمل اطمینان حاصل کنید . متخصصین ما در کلینیک دندانپزشکی دنتیست ایران ، آماده ی راهنمایی و مشاوره رایگان شما در زمینه ایمپلنت دندان هستند ، و به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخگو می باشند .

برای اطلاع بیشتر از معتبر بودن مرکز ایمپلنت و تخصص متخصص ایمپلنت می توان اقدامات زیر را انجام داد .

در مورد متخصص ایمپلنت که قرار است ، عمل ایمپلنت دندانی شما را انجام دهد ، تحقیق کنید و در نظر داشته باشید که کدام متخصص ایمپلنت سابقه ی علمی و تحقیقاتی خوبی در زمینه ی ایمپلنت دندان دارد ، و آیا دارای مقالات علمی مفید و خوب در زمینه ایمپلنت می باشد یا خیر ؟ داشتن اطلاعات و سابقه ی علمی دندانپزشکی بالا ، نشان دهنده تخصص و تجربه کافی در این زمینه است .

در مرحله بعدی بهتر است که نمونه جراحی های ایمپلنت انجام شده توسط متخصص مد نظر را مشاهده کنید ، مسلما متخصص ایمپلنت برای تبلیغ کار خود ، فیلم و عکس نمونه کارهای خود را قبل از عمل ایمپلنت و بعد از عمل ایمپلنت در سایت ها و شبکه های اجتماعی قرار می دهد . شما می توانید ، با دیدن جراحی های کاشت ایمپلنت ، کاشت دندان و یا دیگر درمان های مرتبط از تخصص و تبحر متخصص ایمپلنت آگاهی پیدا کنید .

و در مرحله ی آخر می توانید فیلم های مصاحبه با بیماران در مورد رضایت از انجام عمل جراحی ایمپلنت را مشاهده کنید . قطعا بیمار اگر رضایتی از انجام عمل ایمپلنت نداشته باشد ، حاضر به مصاحبه نخواهد بود .

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

در تعیین ایمپلنت دندانی فاکتورهای زیادی دخالت دارد ، این فاکتورها عبارتند از :

• هزینه ی قطعات ایمپلنت ، برای انجام ایمپلنت دندانی نیاز به یکسری قطعات است ، که متخصص ایمپلنت آن را از شرکت وارد کننده ی قطعات ایمپلنت تهیه می کند ، هزینه قطعات ایمپلنت گران است و این هزینه قبل از انجام عمل جراحی ایمپلنت از بیمار اخذ می شود .

  • هزینه متخصص ایمپلنت ، که بستگی به تجربه و مهارت متخصص دارد .
  • هزینه ی لابراتوار
  • هزینه ی مربوط به تهیه ی مواد قالب گیری
  • هزینه ی مربوط به دستمزد تکنسین لابراتوار
  • هزینه ارسال کار و بازگشت آن و ساخت پروتز موقت
  • هزینه ی تعداد دندان های ایمپلنت شده . هرچه تعداد بیشتری از دندان ها ایمپلنت شود ، هزینه هم بیشتر خواهد بود .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 387 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 19:23

کاشت دندان ایمپلنت به صورت تخصصی , هزینه و قیمت کاشت دندان ایمپلنت

/0 دیدگاه /در /توسط

کاشت دندان ایمپلنت به صورت تخصصی , کاشت ایمپلنت دندانی , متخصص کاشت ایمپلنت دندان , هزینه کاشت دندان ایمپلنت , قیمت کاشت ایمپلنت دندان : هر یک از شما ممکن است ، به هر دلیلی یک یا تعدادی دندان های خود را از دست داده باشید و به مشکل بی دندانی دچار شده باشید . و در هنگام صحبت کردن ، خندین و یا جویدن مشکل داشته باشید . با مشکل بی دندانی و عدم جویدن غذا ممکن است ، شما دچار سو تغذیه هم بشوید . ولی لازم نیست ، نگران باشید ، امروزه ایمپلنت دندانی به عنوان راهکاری برای حل مشکل بی دندانی است و می تواند مشکلات ظاهری و مقاومتی دندان ها را حل کند . ایمپلنت و کاشت دندان با ریشه های دندان افتاده جایگزین می شود ، و استخوان فک را حفظ کرده و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می کند .

کاشت دندان ایمپلنت


تعریف درست از ایمپلنت

ایمپلنت دندانی راهکاری است ، که سلامت دندان ها را بر می گرداند و در واقع نوعی بازسازی و احسای سلامت دندان به شمار می رود . ایمپلنت دندانی مشکلات جویدن ، حرف زدن درست ، و زیبایی دندان ها را حل می کند . عمل ایمپلنت به زیبایی فرد می افزاید ، و باعث می شود که لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد . و سلامتی دندان هایتان را به شما برگرداند . برای انجام ایمپلنت دندانی فرد بایستی از سلامت جسمانی کافی برخوردار باشد ، افرادی که دچار بیماری دیابت و پوکی استخوان هستند ، مجاز به استفاده از ایمپلنت دندانی نمی باشند ، و همچنین افراد سیگاری و افرادی که روزانه ۲۰ نخ سیگار می کشند ، کاندید مناسبی برای انجام عمل ایمپلنت دندانی نمی باشند .

مراقبت از ایمپلنت دندانی بسیار حائز اهمیت است ، و باید از ایمپلنت به خوبی حفاظت کرد . ایمپلنت دندانی در واقع نوعی دندان طبیعی حساب می شود ، و باید مثل دندان طبیعی و حتی بیشتر از دندان طبیعی از آن مراقبت کرد . تفاوت بین دندان طبیعی و ایمپلنت دندانی این است ، که دندان طبیعی بعد از مدتی ممکن است ، دچار پوسیدگی شود ، ولی ایمپلنت دندانی دچار پوسیدگی نمی شود . ولی در ایمپلنت دندانی این امکان وجود دارد ، که لثه ها دچار بیماری شود ، در این صورت درمان مشکل خواهد بود .

اگر درمان ایمپلنت به درستی انجام نشود ، عمل ایمپلنت دندانی دچار شکست می شود و ایمپلنت بعد از مدتی لق می شود . قبل از اینکه به درمان ایمپلنت اقدام کنید ، بایستی در انتخاب دندانپزشک متخصص دقت کافی داشته باشید . چون دندانپزشکی که تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد ، درمان مناسبی را هم انجام نخواهد داد . برای کسب نتیجه ی دلخواه و رضایت بخش از انجام ایمپلنت دندانی باید پیش متخصص رفت .

ایمپلنت دندانی نوعی گیرنده دندان است ، و باید به گونه ای باشد ، که به فک آسیبی وارد نکند . در ادامه ی این مقاله شما را با ایمپلنت دندانی بیشتر آشنا می کنیم . ایمپلنت نگه دارنده دندان ، از نوع اورندچر می باشد ، این نوع ایمپلنت توسط متخصص درون فک کاشته می شود . در مواردی که استخوان فک دچار تحلیل شود ، حجم استخوان رفته رفته کم می شود . و فرد نمی تواند غذا بخورد و در صحبت کردن هم دچار مشکل می شود .

برای کاشت ایمپلنت دندان ، حجم استخوان فک بایستی کافی باشد . ایمپلنت به عنوان دست نگه دارنده فک پایین عمل می کند . چون که دست دندان فک پایین بیمار لق است ، و ممکن است با مشکل روبه رو شود . ایمپلنت را می توان هم در فک پایین و هم در فک بالا استفاده کرد .

اگر استخوان های فک بیمار به گونه ای باشد ، که قادر به نگه داری دندان مصنوعی نباشد ، در این صورت می توان از ایمپلنت دندانی استفاده کرد و همچنین در مواردی که هزینه ی پروتز ثابت خیلی زیاد باشد می توان از ایمپلنت دندانی استفاده کرد ، چرا که در داخل فک دهان ۶ تا ۸ ایمپلنت دندانی کار گذاشته می شود .


 

 

خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.

 


اگر بخواهید برای گیر کردن دندان های مصنوعی در داخل فک از ایمپلنت استفاده کنید ، برای این کار دو روش وجود دارد ، در هر دو روش نیاز به ۲ ایمپلنت می باشد ،که این روش ها به نحوه ی سوار کردن ایمپلنت ها بستگی دارد . این روش ها عبارتند از :

بال اتجمنت

می توان در داخل فک هر کدام از ایمپلنت ها را با استفاده از قطعه ی روی آن به پروتز دندانی روی آن وصل کرد . ایمپلنت دندانی به شکل گوی می باشد ، و با استفاده از دکمه های زیر و رو به کار گذاشته می شود ، این ایمپلنت ها با صدای کلیک به هم وصل می شوند و پروتز ایمپلنت روی آن ثابت می شود . حالت بسته شدن می تواند ، به صورت برعکس باشد ، به گونه ای که قسمت مادگی در ایمپلنت و قسمت نرینگی در پروتز قرار می گیرد . که به این عمل بال اتجمنت گفته می شود .

بارانچمنت

بار انچمنت نوعی میله ی فلزی باریک بار است ، که ایمپلنت ها را به هم متصل می کند . تا در داخل استخوان فک قرار بگیرند . این میله ی فلزی یک کلیپس دارد ، که با استفاده از کلیپس دست دندان به بار وصل می شود .

قسمتهای مختلف در ایمپلنت ها

  • بدنه ی اصلی
  • قسمت اباتمنت
  • قسمت تاج

بدنه ی اصلی

جنس ایمپلنت دندانی از تیتانیوم می باشد ، ایمپلنت یک پایه از جنس تیتانیوم دارد ، این پایه به شکل پیچ می باشد . متخصص ایمپلنت ، برای کاشت این پایه ، ابتدا لثه را برش می دهد ، تا به قسمت استخوان فک برسد ، و سپس با استفاده از ریل هایی استخوان را باز می کند و پایه ها را در داخل استخوان جای می دهد .
هزینه ی ایمپلنت دندانی زیاد است ، و تیتانیوم بودن جنس ایمپلنت دندانی یکی از دلایل گران بودن آن می باشد . نحوه ی ساخت ایمپلنت دندانی به گونه ای است ، که استخوان های مجاور را به ساخت استخوان وادار می کند ، تا در اطراف آن باعث چسبندگی پایه ای شود ، در واقع ایمپلنت به طور هوشمند باعث ساخت استخوان می شود ، تا مانند دندان طبیعی قدرتمند به نظر برسد . این مرحله از کار تاثیر زیادی در درمان دارد .

اباتمنت

اباتمنت در واقع اتصال دهنده ی ایمپلنت با تاج ایمپلنت است . بعد از قرار گرفتن بدنه ی اصلی ، اباتمنت روی ایمپلنت گذاشته می شود . در واقع اباتمنت به عنوان نگه دارنده ایمپلنت است ، که در سه نوع مختلف وجود دارد :

  • نوع اول پیچی می باشد .
  • نوع دوم به تنه ی اصلی چسبیده می شود .
  • نوع سوم اوردنچری در دست دندان می باشد .

هر یک از انواع اباتمنت ها کاربرد متفاوتی دارند و بسته به تشخیص دندانپزشک و متخصص می توان از هرکدام از آن ها استفاده کرد ، هر یک از این ها اتصالاتی را ایجاد می کنند ، که مانند دکمه هایی درون همدیگر قرار می گیرند ، این اتصالات با فشار از هم جدا می شوند . و می توانند به صورت زاویه دار و یا مستقیم در داخل تنه ی اصلی قرار بگیرند .

قسمت تاج برای کاشت دندان ایمپلنت

قسمت تاج دندان ، با استفاده از لابراتوار ، بعد از قالب گیری روی ایمپلنت ساخته می شود ، تاج ایمپلنت در واقع مثل روکش دندانی عمل می کند . دندانپزشک بایستی دقت کافی را در ساخت روکش مناسب برای دندان داشته باشد ، روکش باید به گونه ای باشد ، که هم باعث زیبایی شود ، و هم عمل جویدن با آن راحت باشد . و همچنین قسمت تاج دندان باید بهداشتی باشد و باعث عفونت لثه نشود .

نصب ایمپلنت

برای اینکه عمل ایمپلنت با موفقیت انجام شود ، بایستی مدت زمانی صبر کرد ، تا پایه ی تیتانیومی ایمپلنت ، درون استخوان فک قرار بگیرد ، و بعد از آن به نصب تاج ایمپلنت اقدام کرد. امروزه ساخت تجهیزات ایمپلنت ، با پیشرفت های زیادی همراه بوده است ، با تغییراتی که در ساخت ایمپلنت انجام شده است ، و موادی که در ساخت ایمپلنت به کار رفته است ، باعث می شود ، که استخوان سازی تحریک شده ، استخوان ها سفت شود ، تا ایمپلنت سریعا بتواند ، به استخوان بچسبد . حداقل زمانی که می توان برای پشت سرهم بودن عمل کاشت ایمپلنت و نصب تاج در نظر گرفت ، دو جلسه درمانی می باشد .

ممکن است ، که شما هم یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید ، و در هنگام غذا خوردن و تکلم دچار مشکل شده باشید . در زمان قدیم راه حل مشکل بی دندانی این بود ، که دندان های خود را بکشید ، و به جای آن از دندان های مصنوعی استفاده کنید . هزینه ی کاشت دندان هم تقریبا با هزینه ی ساخت دندان مصنوعی یکسان بود . ولی امروزه علم دندانپزشکی پیشرفت زیادی کرده است ، و روز به روز به تکنولوژی های مورد استفاده افزوده می شود . امروزه با وجود ایمپلنت دندان دیگر جای نگرانی برای دندان های پوسیده نیست ، و حتی اگر شما به کشیدن دندان های پوسیده خود مجبور شدید . با وجود ایمپلنت می توان این مشکل را حل کرد ، هرچند که هیچ چیزی نمی تواند جای طبیعی را بگیرد ، ولی عمل ایمپلنت دندانی یک درمان بسیار مفید و مناسب می باشد .

هزینه ی نصب و کاشت ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد ، و هزینه ی نهایی ایمپلنت دندانی بعد از معاینه ی دندان های شما توسط متخصص ایمپلنت تعیین می شود . ایمپلنت دندانی امروزه تحول عظیمی در علم دندانپزشکی ایجاد کرده است . و خیلی از افراد را از مشکل بی دندانی رها کرده است . ایمپلنت دندانی یک روش آسان برای درمان است ، و معمولا عارضه ی چندانی هم ندارد .

امروزه کاشت دندان ، جایگزین تمام روش های قدیمی شده است و یک روش کاملی می باشد . در این روش هم تاج دندان و هم ریشه ی دندان به خوبی روی فک قرار می گیرد . اگر می خواهید در مورد ایمپلنت دندانی اطلاعات زیادی کسب کنید ، در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید .

ایمپلنت دندانی یک پایه فلزی از جنس تیتانیوم می باشد ، که کاملا با سلول های بدن سازگار می باشد . این پایه داخل فک فرو می رود ، نقش ریشه ی دندان را بازی می کند . این پایه از فک بیرون می زند ، روی این پایه دندان مصنوعی که شبیه به دندان طبیعی است ، قرار داده می شود . هزینه ی کاشت ایمپلنت به میزان تخصص و مهارت متخصص ایمپلنت و همچنین کیفیت مواد به کار رفته در ساخت ایمپلنت بستگی دارد . بعد از اینکه پایه ی تیتانیومی در داخل فک فرو رفت ، به مدت ۳ الی ۴ روز زمان لازم است ، تا فک با عمل استخوان سازی مجدد ،دیواره این پایه فلزی را در بر بگیرد و به طور کامل آن را احاطه کند . بعد از اینکه بخش فلزی به طور کامل در داخل استخوان فک ثابت شد .نوبت آن می رسد که روی پایه ی بیرون مانده ، یک تاج شبیه دندان طبیعی قرار داده شود . بهترین سن برای انجام ایمپلنت دندانی در بانوان ، بعد از سن ۱۵ سالگی و در آقایان بعد از سن ۱۸ سالگی می باشد .

ایمپلنت دندانی نواع مختلفی دارد ، و ممکن است ، این سوال پیش بیاید که کدام یک از انواع ایمپلنت ها برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب است . باید بگوییم که همه ی تجهیزات ایمپلنت موجود در بازار ، مناسب هستند . توصیه ی ما به شما این است ، که ابتدا به یک متخصص با تجربه و خوب در کاشت ایمپلنت دندانی مراجعه کنید . خود پزشک می داند ، که کدام یک از انواع ایمپلنت ها برای شما مناسب تر خواهد بود .
هزینه ی کاشت ایمپلنت دندانی در بین متخصصین ایمپلنت دندانی متفاوت است و به تجربه و مهارت وی بستگی دارد . اما سوالی که مطرح است ، این است که چرا هزینه ی کاشت ایمپلنت دندانی نسبت به دیگر روش های درمانی بیشتر است ؟

یکی از مهم ترین دلایل گران بودن ایمپلنت دندانی ، بخاطر هزینه ای است ، که برای کاشت ایمپلنت در لثه می باشد . هزینه ی فیکسچر و سایر قطعات پروتزی هم که جای خود دارد .

گاهی اوقات برای حالتی که دندان از دست رفته بین دو دندان طبیعی قرار دارد ، از روش دندان مصنوعی استفاده می شود ، بدین صورت که دو دندان کناری تراش داده می شود ، تا دندان مصنوعی بین آن دو دندان قرار بگیرد . نقطه ی ضعفی که این روش دارد ، این است ، که شما با این کار دندان های طبیعی سالم را در معرض آسیب قرار می دهید و چون برای دندان مصنوعی تکیه گاهی وجود ندارد ، مانع از رشد و تکمیل استخوان می شود ، و استخوان تحلیل می شود . اما اگر از روش کاشت دندان ایمپلنت به جای دندان از دست رفته استفاده کنید ، در آن صورت نگرانی از بابت تحلیل رفتن استخوان نخواهید داشت .

اگر شما چندین دندان از دست رفته به صورت پشت سر هم داشته باشید ، و فضای خالی زیادی ب به وجود آمده باشد . در آن صورت بهترین روش استفاده از پروتز متحرک است . در پروتز متحرک به تراشیدن دندان های مجاور نیازی نیست و در نتیجه دندان های مجاور دچار آسیب نمی شوند ، تنها علتی که می تواند ، به صورت تدریجی باعث لق شدن دندان های مجاور شود و در نهایت پوسیدگی آن ها شود ، فشار و سنگینی است ، که این پایه ها به دندان های مجاور وارد می کنند .

در مورد این روش هم بهترین پیشنهاد این است ، که از روش کاشت ایمپلنت دندانی برای این مورد استفاده شود ، چرا که هم مانع رسیدن آسیب به دندان های مجاور می شود ، و هم اینکه از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می کند .

اگر شما تمام دندان های خود را از دست داده باشید ، و برای حل مشکل بی دندانی ، از روش پروتز متحرک استفاده کنید ، در آن صورت در صحبت کردن و جویدن دچار مشکل خواهید شد و ممکن است ، دهان شما زخم شود . در این حالت هم بهترین و مناسب ترین روش درمانی ، کاشت ایمپلنت دندان است . هزینه ی کاشت ایمپلنت دندان ، نسبت به سایر روش ها گران تر است ، ولی در عوض زیبایی و راحتی را برای شما به ارمغان می آورد .

سوال دیگری که در مورد ایمپلنت دندانی مطرح می باشد ، این است ، که آیا امکان پس زدن ایمپلنت دندانی بعد از کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد ؟

جواب خیر می باشد . پیوند ایمپلنت بر خلاف سایر پیوند هایی همچون ، پیوند ریه ، قلب و کلیه پس نمی زند ، ولیی برخی از بیماران ممکن است ، که ایمپلنت خود را از دست بدهند ، که بخاطر دلایل زیر می باشد :

  • یکی از دلایلی که منجر به شکست کاشت ایمپلنت دندانی می شود ، جراحی نامناسبی است ، که توسط دندانپزشکی انجام شود ، که تجربه و تخصص کافی در زمینه کاشت ایمپلنت را نداشته باشد .
  • دومین دلیل شکست کاشت ایمپلنت دندانی ، فشار و ضربه ای ناگهانی است ، که به ایمپلنت وارد می شود .
  • سومین دلیل شکست کاشت ایمپلنت دندانی ، پروتز نامناسب می باشد .
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان هم می تواند ، عامل دیگری در شکست ایمپلنت دندانی باشد .

با اینکه هزینه ی کاشت ایمپلنت دندانی نسبت به دیگر روش های درمانی بیشتر است ، ولی ایمپلنت دندانی دارای یکسری مزایایی است ، که آن را نسبت به روش های دیگر مقرون به صرفه تر کرده است :

  • راحتی در استفاده
  • مقاومت بالا
  • عمل جویدن راحت تر می شود .
  • زیبایی و جذابیت چهره را به ارمغان می آورد .
  • میزان رضایت بیماران در این روش ، نسبت به روش های درمانی دیگر بیشتر است .

کاشت دندان ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندانی ، فرم ها و پست هایی است ، که با انجام عمل جراحی در داخل استخوان فک و در زیر لثه قرار می گیرد . و در هنگام کاشت دندان ایمپلنت ، از این فرم ها و گست ها جهت کاشت دندان استفاده می شود .

دندان ایمپلنت ، بایستی به عنوان تکیه گاهی برای دندان مصنوعی باشد ، و دندان مصنوعی بتواند روی آن به خوبی قرار بگیرد ، روی ایمپلنت یکسری پل هایی وجود دارد ، که باعث می شود پروتز روی آن ثابت و محکم باشد و لیز نخورد ، و در دهان حرکت نداشته باشد ، این کار منجر به راحتی در جویدن غذا و صحبت کردن می شود . روکش هایی هم که روی دندان ایمپلنت گذاشته می شود ، باعث می شود ، که فرد احساس طبیعی تری داشته باشد ، و ایمپلنت را مثل دندان طبیعی حس می کند ، در حالی که دندان مصنوعی این چنین نیست .

استفاده از دندان مصنوعی ، به علت لغزندگی آن . عدم ثابت بودن در داخل دهان منجر به نارضایتی بسیاری از بیماران است ، چرا که دندان مصنوعی ممکن است ، باعث زخم دهان شود ، و منجر به تحلیل استخوان و ضعف استخوان بندی می شود ، و عملکرد دهان با محدودیت مواجه می شود .

از پل ها برای ثابت نگه داشتن دندان ایمپلنت استفاده می شود . این پل ها به اطراف دندان های مجاور وصل می شوند . با استفاده از پل ها دیگر نیازی به نگه داشتن دندان ها با استفاده از دندان های مجاور نمی باشد .

برای اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی ، بایستی از سلامت کامل دهان و دندان برخوردار باشید ، و لثه های شما کاملا سالم باشد ، و عفونت نداشته باشد . برای انجام عمل کاشت ایمپلنت دندانی ، بایستی حجم استخوان کافی باشد ، در صورت نیاز عمل ترمیم استخوان هم انجام می شود ، برای موفقیت آمیز بودن عمل ایمپلنت دندانی بیمار بایستی بهداشت دهان و دندان را به طور کامل رعایت کند .

دلایلی کاشت دندان ایمپلنت

دلیل کاشت ایمپلنت دندانی به خاطر مزایای فوق العاده آن می باشد ، در زیر به برخی از علل دیگر برای استفاده از ایمپلنت دندانی به جای دندان از دست رفته اشاره می کنیم :

  • با داشتن همه ی دندان ها در دهان بر زیبایی و جذابیت چهره افزوده می شود ، و فرد اعتماد به نفس بیشتری را دارد ، چرا که با دندان های منظم و زیبا بیشتر مورد توجه دیگران واقع می شود تا اینکه دندان های از بین رفته داشته باشد.
  • ازبین رفتن دندان های طبیعی در دهان در نهایت منجر به تحلیل رفتن استخوان فک می شود ، و این استخوان رفته رفته کاهش پیدا کرده و آب می شود و با کاشت دندان ایمپلنت می توان این استخوان را درمان کرد و ظاهر خوبی به فک داد.
  • از بین رفتن دندان ها عمل جویدن به خوبی انجام نمی شود و شاید فرد دیگر نتواند همه نوع غذایی را بخورد و این رژیم غذایی ضعیف بر سلامت فرد تاثیر بدی خواهد گذاشت و او را با خطر روبرو می کند . همانطور که میدانید سبزیجات خام ملزم به جویدن داشته و اگر با نبود دندان در جویدن مشکل پیدا شود فرد دیگر نمیتواند آن ها را مصرف کند و با مخلوط کردن آن ها و پوره کردن یا پختن آن ها نیز قابل استفاده نبوده و به ندرت استفاده شده و همین منوال به رژیم غذایی تاثیر می گذارد .
  • با کمبود دندان در دهان نحوه ی گاز گرفتن و خورد کردن غذا تغییر می کند و همین امر منجربه بروز مشکلاتی برای مفصل فک خواهد شد .
  • با از دست رفتن دندان حالت حرف زدن تغییر می کند و از اعتماد به نفس فرد کاسته می شود و فرد دیگر نمی تواند ، حضور موثری در جمع داشته باشد . و گوشه گیر می شود .

انواع کاشت دندان ایمپلنت

جنس دندان ایمپلنت از فلز تیتانیوم خالص می باشد . از فلز تیتانیوم به دلیل کیفیت بالای آن برای ایمپلنت دندانی استفاده می شود ، چرا که فلز تیتانیوم ، در سطح خود لایه ای ایجاد می کند ، که از خوردگی و از بین رفتن و تحلیل آن جلوگیری می کند . تیتانیوم در برابر کلیه ترکیبات مثل اسید ، نمک و اکسیژن مقاوم است . این فلز غیر قابل مغناطیسی است و مقاومت آن زیاد است .

کاشت دندان طبیعی یک روش خیلی مناسب برای حل مشکل بی دندانی است ، چرا که مثل دندان طبیعی عمل می کند ، ایمپلنت دندان به عنوان جسم خارجی نیست ، و توسط استخوانی که در آن کاشته شده کامل نگه داشته می باشد ، و پس زده نمی شود . ایمپلنت دندانی به رشد استخوان ها هم کمک کرده و خود را در داخل فک به طور محکم نگه می دارد .

کاشت ایمپلنت دندانی انواع مختلفی دارد ، که عبارتند از :

ایمپلنت ریشه ای

یکی از انواع رایج کاشت ایمپلنت دندانی ، ایمپلنت ریشه ای است ، به این کاشت دندان ایمپلنت ریشه ای ، شکل درون استخوانی هم گفته می شود . ایمپلنت ریشه ای با طول و پهنای متفاوت به صورت مخروطی شکل داخل استخوان فک جا داده می شود . برای اینکه عمل کاشت ایمپلنت دندانی با موفقیت انجام شود ، بایستی در داخل استخوان فک ، فضای کافی برای کاشت ایمپلنت وجود داشته باشد ، تا به عنوان پایه ای برای ایمپلنت باشد . تصمیم گیری در مورد اینکه از پل یا دندان مصنوعی به همراه روکش استفاده شود ، بستگی به استخوان فک دارد .

ایمپلنت چارچوب راموس

کاربرد این نوع کاشت ایمپلنت دندانی زمانی است ، که استخوان فک پایینی از ضخامت کافی برای کاشت دندان برخوردار نباشد . این نوع ایمپلنت چارچوبی دارد ، که در گوشه ی عقب استخوان ، نزدیک چانه قرار می گیرد . اگر بافت اطراف ترمیم شد ، در اطراف بالای لثه یک میله ی نازک قابل مشاهده است . دندان مصنوعی و پل بایستی به گونه ای ساخته شود ، که با میله متناسب باشد . در صورت نازک بودن استخوان فک ، می توان آن را ثابت نگه داشت و از شکستگی دندان در آن جلوگیری کرد .

شرایط کاشت دندان ایمپلنت

تشخیص اینکه شما می توانید ، از عمل کاشت ایمپلنت دندانی استفاده کنید یا خیر ، بر عهده ی متخصص است . در مرحله ی اول ضروری است ، که شما به یک متخصص ایمپلنت با تجربه مراجعه کنید ، متخصص دندان های شما را معاینه می کند ، و بعد از اینکه سوابق و بیماری های دهانی شما را مورد بررسی قرار داد ، برای کسب اطلاعات بیشتر از دندان ها عکس رادیولوژی هم می گیرد . برای کاشت دندان ایمپلنت بایشتی یکسری شرایطی داشت ، این شرایط عبارتند از :

  • برای کاشت دندان ایمپلنت بایستی لثه ها از سلامت کامل برخوردار باشند .
  • برای کاشت ایمپلنت دندانی ، بایستی استخوان فک محکم و قوی باشد ، تا ایمپلنت درون استخوان فک قرار بگیرد .
  • سلامت روزانه ی دهان و دندان ضروری است ، بایستی بهداشت رعایت شود .

ایمپلنت دندان یا همان پیوند اعضا از زمان های قدیم در علم پزشکی و دندانپزشکی کاربرد داشته است . به عبارت دیگر به هر جسم خارجی که در داخل بدن ، به عنوان یکی از اعضای بدن جایگزین شود ، و با بافت های بدن ارتباط موفقیت آمیزی داشته باشد ، لمینت گفته می شود . ایمپلنت دندانی عملی است که در پی آن یک پیچ به جای ریشه جایگذاری شده و روی آن با دندان مصنوعی پوشش داده می شود .

تاریخچه ی علم دندانپزشکی به قدمت پوسیدگی دندان ها می باشد . ترمیم دندان توسط فلزات و مواد مختلف از از زمان های قدیم در بین مردم رایج بوده است . انسان ها از زمان های قدیم به دنبال راه حل هایی برای برطرف کردن رفع پوسیدگی دندان بوده اند ، برای رفع این مشکل روش های مختلفی وجود داشته است . در واقع عمل روکش دندان ها در بین افراد از عصر باستان وجود داشته است .

بعد از گذشت چند قرن ، برای تراشیدن دندان ها ماشین های دستی ساخته شد . این ماشین ها با نسوج از دست رفته با فلزات و مواد مختلف دیگر که مورد استفاده دندانپزشکان بود ، جایگزین شد . بعد از آن دستگاه های دندانپزشکی که با پدال کار می کردند ، وارد عرصه ی بازار شدند . این دستگاه ها تا حدود ۴۰ سال پیش در ایران کاربرد داشت ، ولی در آن زمان هم هنوز خبری از بی حس کننده ها نبود و عمل پر کردن و کشیدن دندان با درد همراه بود .

بعد از اختراع برق ، دستگاه برقی هم مورد ساخت قرار گرفت . دستگاه برقی در اوایل در اروپا و آمریکا استفاده می شد ، بعد از گذشت نیم قرن در ایران هم مورد استفاده قرار گرفت . دندانپزشکی در ایران قبل از تأسیس مدرسه دارالفنون حرفه ای غیر علمی و تجربی تلقی می شد ، و بیماری های مربوط به لثه ، و پوسیدگی دندان ها تا حدودی توسط سلمانی ها ، زرگرها و برخی افراد دیگر مورد معالجه قرار می گرفت . در آن زمان ها برای تسکین درد دندان ، از داروهای گیاهی استفاده می شد ، و همچنین عمل کشیدن دندان توسط وسیله ای به نام کلبتین انجام می شد .

بعد از تاسیس مدرسه ی دارالفنون ، تعدادی دندانپزشک با مدرک دکترای عالی و تجهیزات دندانپزشکی وارد ایران شدند . و به صورت تدریجی مواد جدید به ایران وارد شدند . و برای اولین بار در ایران و شهرستان ها مورد استفاده قرار گرفت . هم اکنون در کشور ما دندانپزشکی ۱۰ رشته تخصصی مختلف را به خود اختصاص داده است .

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از علت های پوسیدگی و از بین رفتن دندان ها عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد . با از دست رفتن دندان ، فرد زیبایی چهره و زیبایی خنده خود را از دست می دهد . و فرد قادر به جویدن مواد غذایی نخواهد بود . راه حل هایی برای جایگزین کردن دندان ها به این افراد پیشنهاد می شود ، می توان با به کارگیری هر یک از این راه حل ها ، می توان مشکل بی دندانی را حل کرد . برخی از راه حل ها موقتی هستند ، و یا اینکه برای فرد رضایت بخش نمی باشند .

ایمپلنت دندان ، بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته است ، که عملکرد آن با دندان طبیعی هیچ فرقی ندارد . ایمپلنت دندان می تواند ، با استخوان فک پیوند بخورد ، و به عنوان جزئی از بدن شما شود . با به کارگیری ایمپلنت دندانی ، هم سلامت دندان های شما برمی گردد و هم به زیبایی چهره و لبخند شما افزوده می شود ، با جذابیت چهره اعتماد به نفس شما هم برمی گردد .

بعد از انجام ایمپلنت دندانی رعایت بهداشت دهان و دندان ، برای موفقیت آمیز بودن و عدم شکست اسمپلنت دندانی بسیار حائز اهمیت است . به طور مداوم مسواک بزنید ، و از نخ دندان استفاده کنید . رعایت بهداشت دندان ، عمر دندان و ایمپلنت را زیاد می کند و به عنوان یک دندان ثابت عمل می کند .

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ، چه روش هایی وجود دارد؟

در هر بیماری ، پیشگیری و جلوگیری بهتر از درمان است . برای پیشگیری از یک بیماری بایستی ابتدا علل بروز آن بیماری را شناسایی کرد و سپس با از بین بردن علل بروز آن بیماری ، در برابر بیماری پیشگیری کرد .

پوسیدگی دندان ، نوعی بیماری عفونی است ، پوسیدگی دندان غیر واگیر و قابل پیشگیری است . زیاد شدن میکروب های دندان و همراه شدن این میکروب ها با مواد قندی در طولانی مدت باعث بروز پوسیدگی در دندان ها می شود . پلاک دندانی محل جمع شدن قند های مورد استفاده ی میکروب ها ، و محلی برای تجمع و فعالیت این میکروب ها می باشد . این میکروب ها به مرور زمان باعث از بین رفتن مواد معدنی مینا و عاج دندان می شود . برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ، بایستی عواملی را که باعث ایجاد میکروب ها و قندها در دهان هستند ، را از دهان خارج کرد ، و برای این کار بایستی پلاک دندان حذف شود .

برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ، بایستی عوامل زیر را در نظر گرفت ، و با دقت به این عوامل عمل کرد ، تا مانع از پوسیدگی دندان ها شد :

  • تقویت کردن دندان ها
  • تغذیه ی مناسب و خوردن شیر
  • حذف کردن میکرو ارگانیسم از دهان
  • مصرف مواد قندی را کنترل کرد و تا حدودی مصرف آن را کاهش داد ، و مواد قندی طبیعی را به جای آن جایگزین کرد .

کاشت دندان ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان ، روشی برای ایجاد دندان های مصنوعی و جایگزینی دندان یا دندان های از دست رفته می باشد . ایمپلنت دندان به طور دائمی و همیشگی در داخل دهان شما قرار می گیرد . کاشت ایمپلنت دندان یکسری مزایایی دارد ، که در ادامه به این مزایا هم خواهیم پرداخت .

کاشت و ایمپلنت دندانی به جای دندان از دست رفته ، نشان دهنده ی این است ، که شما به زیبایی و سلامت دندان های خود ارزش قائل هستید ، و برای این کار هزینه و وقت صرف می کنید . تشخیص اینکه شما به ایمپلنت نیاز دارید یا خیر ، بر عهده ی متخصص ایمپلنت می باشد ، و در وحله ی اول ، مراجعه به متخصص ایمپلنت امری ضروری است ، توصیه می شود ، که به یک متخصص با اطمینان و باتجربه مراجعه کنید .متخصص بعد از معاینه ی دندان های شما ، به شما اطلاع می دهد ، که آیا دندان های شما نیاز به ایمپلنت دندانی دارد ، یا اینکه بایستی کشیده شود و یا اینکه می توان مشکل دندان را با ترمیم اصلاح کرد .

برای حل مشکل دندان ، روش های مختلفی وجود دارد ، تشخیص اینکه کدام روش برای مشکل دندان شما روش مناسب تری است ، بر عهده ی دندانپزشک متخصص می باشد . اصلا شاید نیازی به ایمپلنت دندانی نباشد و با ترمیم و اصلاح مشکل دندان شما حل شود . ممکنه یکی از دندان های شما از قسمتی بریده شده باشد ، که در اینصورت آن قسمت ترمیم و اصلاح می شود ، و توسط دندانپزشک پر می شود و نیازی به کشیدن دندان یا عمل ایمپلنت نیست .

کاشت دندان ایمپلنت ، روشی است که در آن یک پایه ی تیتانیومی کاشت می شود ، این پایه نقش ریشه ی دندان را بازی می کند . پایه ی تیتانیومی بایستی به گونه ای ساخته شود ، که بتواند با استخوان فک پیوند و جوش بخورد . بعد از قرار دادن این پایه ی تیتانیومی یک روکشی هم استفاده می شود ، روکش برای پوشش دهی است و بایستی ظاهر مناسبی داشته باشد . روکش باید در جای خود محکم باشد ، و باز نشود .

روکش باید با چسب های مخصوص به پایه ی تیتانیومی وصل شود و از هم جدا نشود . برای انجام این کار بایستی متخصص ایمپلنت ، تخصص زیادی داشته باشد و باید تمام کارهای ظریف کاری را به خوبی انجام دهد ، تا هیچ چیزی غیرطبیعی به نظر نرسد . برای این منظور مهارت و تخصص متخصص ایمپلنت ،حرف اول را می زند . و روکش بایستی زیبایی را تضمین کند و باعث جذابیت چهره شود .

بعد از اینکه پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار گرفت ، و استخوان بندی در فک انجام شد و پایه در جای خود سفت شد ، آیا امکان پس زده شدن ایمپلنت وجود دارد یا خیر ؟

ایمپلنت دندان بعد از کاشت دندان پس زده می شود یا نه ؟

پیوند ایمپلنت مثل پیوند کلیه و قلب نیست ، که پس بزند . بعد از اینکه ایمپلنت دندانی به استخوان فک جوش خورد ، امکان پس زدن آن وجود ندارد ، چرا که جوش خوردن و پیوند ایمپلنت با استخوان فک به طور کامل انجام می شود ، و این پیوند حتمی است . تحت هیچ شرایطی استخوان فک تیتانیوم را پس نمی زند ، بلکه به آن پیوند خورده و متصل می گردد و استخوان فک را بهبود می بخشد . و مانع از تحلیل رفتن استخوان فک می شود . تیتانیوم به طور کامل با محیط بدن اخت یافته و سازگار می شود و به عنوان جزئی از بدن به شمار می رود و کاملا طبیعی جلوه می کند .

برای از بین رفتن و عدم موفقیت ایمپلنت دندانی یکسری دلایلی وجود دارد ، این دلایل عبارتند از :

  • تروما ، ممکن است ، ایمپلنت دندانی به راحتی با زدن ضربه آسیب ببیند . اگر خوردن ضربه رعایت نشود ، در آن صورت به ایمپلنت دندانی آسیب جدی وارد می شود .
  • پخش نشدن روکش به طور مناسب ، باعث می شود که نیرو و فشار وارد شده در یک قسمت بیشتر و در قسمت دیگر کمتر باشد ، پروتز اشتباه هم می تواند ، منجر به عدم موفقیت ایمپلنت دندانی شود .
  • عدم رعایت بهداشت دندان و دهان و عدم استفاده از مسواک و نخ دندان ، می تواند باعث شکست اسمپلنت دندانی شود .
  • اگر عمل جراحی به طرز ناصحیحی انجام شود ، در آن صورت ایمپلنت دندانی با شکست مواجه می شود .

مزایای کاشت دندان ایمپلنت

۱٫ ایمپلنت دندانی ، بسیار زیبا و شبیه دندان واقعی به نظر می رسد ، راحتی و استحکام ایمپلنت دندان به اندازه ای زیاد است ، که گران قیمت و هزینه بر بودن آن را جبران می کند . طول عمر کاشت دندان ایمپلنت ، زیاد است . و اگر از این دندان ها به خوبی مراقبت شود و بهداشت دهان و دندان به طور کامل رعایت شود ، در آن صورت این دندان ها مثل دندان های طبیعی و همیشگی شما خواهند بود . با کاشت ایمپلنت دندانی ، عمل جویدن راحت می شود ، خوردن غذا و نوشیدنی راحت است و تکلم و حرف زدن شما بهتر می شود و شما از ان لحاظ مشکلی نخواهید داشت . مزیت دیگر کاشت ایمپلنت دندانی این است ، که پروتزهای دندانی متحرک هستند ، در حالی که ایمپلنت دندانی در جای خود محکم است .

با انجام کاشت ایمپلنت دندانی زیبایی و جذابیت چهره ی شما دو چندان می شود و شما با اعتماد به نفس می توانید ، به کارهای روزانه خود ادامه دهید . کاشت ایمپلنت دندانی در مقایسه با روش هایی همچون کاشت دندان بریچ ثابت ، فیکس و پروتز های متحرک روش مناسب تری است و مشکلات مربوط به آن ها را ندارد . با کاشت ایمپلنت دندانی دیگر مشکلات قبلی را نخواهید داشت .

۲٫ کاشت ایمپلنت دندان ، هیچ وابستگی به دندان های مجاور ندارد و مستقل از دندان های مجاور می باشد . و هیچ صدمه و آسیبی به دندان های مجاور وارد نمی کند ، چرا که ایمپلنت دندانی هیچ نیازی به تراشیدن دندان های مجاور ندارد و هیچ گونه فشاری به دندان های مجاور وارد نمی کند . و حتی به عنوان تکیه گاه هم از دندان های مجاور استفاده نمی شود . در واقع ایمپلنت دندانی به هیچ وجه مسبب آسیب رسیدن به دندان های مجاور نیست .

۳٫ کاشت ایمپلنت دندانی نسبت به روش های دیگر بهتر ، با صرفه تر و قدرتمند تر است ، زیرا در کاشت ایمپلنت دندانی ، پایه ی دندان ایمپلنت به استخوان فک پیوند می خورد و از تحلیل رفتن و از بین رفتن استخوان فک جلوگیری می کند و در ضمن استخوان فک را تقویت هم می کند ، و منجر به عمل استخوان سازی فک می شود و این امر باعث می شود که فک به شکل اولیه خود بازگردد . در روش کاشت ایمپلنت دندانی شکل و فرم فک و چهره عوض نمی شود . و نه تنها چهره ی شما حالت طبیعی و زیبایی خود را از دست نمی دهد ، بلکه به زیبایی و جذابیت چهره ی شما می افزاید . دندانی که ایمپلنت می شود ، با دندان طبیعی هم رنگ و هم اندازه است ، و فرم آن هم با اصلاحات دندانپزشکی زیبایی مطابقت دارد .

۴٫ دندان ایمپلنت شده عمر زیادتری دارد و حتی بیشتر از دندان های دیگر عمر می کند . از ایمپلنت دندانی در شرایط سخت هم می توان استفاده ی مناسبی کرد . در صورت عدم موفقیت ایمپلنت دندانی ، به راحتی می توان آن را تعویض کرد . کاشت ایمپلنت دندانی مزایای بسیاری دارد ، که آن را از سایر روش ها متمایز کرده است .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 322 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 18:57

عوارض عدم استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان

/0 دیدگاه /در /توسط

عوارض عدم استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان : اهمیت دندان در زیبایی چهره و سلامتی بدن خیلی زیاد است . بی دندانی مشکلی است ، که اکثر افراد به آن دچار هستند ، بی دندانی و عدم استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندانی باعث بروز مشکلاتی می شود که در ادامه ی مقاله به آن می پردازیم .

عوارض عدم استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان
• زیبایی : دندان ها در داشتن چهره ی زیبا بسیار تاثیر گذار است . و اگر دندان های از دست رفته در قسمت های قدامی دهان باشد ، تاثیر بدی در زیبایی چهره ی فرد خواهد داشت ، و اگر زیبایی برای فرد اهمیت داشته باشد ، باید خیلی سریع نسبت به درمان اقدام کند. ولی اگر دندان های از دسته رفته در نواحی خلفی دهان باشد ، در آن صورت تاثیر خیلی زیادی در زیبایی نخواهد داشت . زیبایی چهره در اعتماد به نفس افراد تاثیر زیادی دارد ، و نحوه ی برخورد افراد متفاوت می باشد .


خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.


 

این مساله در بین زنان اهمیت زیاد تری دارد و حتی در مواردی ، ممکن است مشکلات روحی و روانی ایجاد کند ، و فرد سعی می کند ، لبخند نزند و جلوی دهان خود را بگیرد . فرد با دیدن بی دندانی یا دندان های پوسیده شرمسار می شود ، کم کم از جمع دوری می کند ، گوشه گیر شده و افسرده می شود . و در نهایت با از دست دادن اعتماد به نفس ، فرد موقعیت اجتماعی و شغلی خود را هم از دست می دهد .

  • جویدن : بدون دندان عمل جویدن با مشکل مواجه می شود . نبود حتی یک دندان عمل جویدن را با اختلال رو به رو می کند . هرچقدر از دندان های شما در دهان از دست رفته باشد ، در آن صورت عمل جویدن بیشتر با مشکل مواجه می شود . مشکل در عمل جویدن ، منجر به بروز مشکلات گوارشی خواهد شد . پس بی دندانی منجر به اختلال در جویدن شده و در پی آن منجر به بروز بیماری های مختلف می شود .
  • حرکت دندان مقابل ناحیه بی دندانی به فضای بی دندانی : دندان ها در تمام طول عمر دائما در حال رشد هستند ، و فقط تماس دندان است ، که از رویش بیش از حد دندان ها جلوگیری می کند . با از دست رفتن یک دندان ، دندان مقابل آن به سمت فضای خالی آن حرکت می کند . با این کار دندان در حال رشد ، به دلیل رشد بیش از حد ریشه هایش از فضای در برگیرنده آن خارج می شود و این دندان حساس شده و در مقابل سرما و گرما و حتی مسواک زدن این حساسیت بیشتر آشکار می شود . مشکل دیگری که با حرکت دندان به وجود می آید ، این است که دندان با حرکت ، تماس صحیح خود با دندان های مجاور را از دست می دهد .و باعث ایجاد فضای خالی بین دندانی می شود. این امر منجر به جمع شدن غذا در این نواحی می شود . که خود منجر به بروز مشکلات لثه ای و پوسیدگی دندان می شود . مشکل دیگری که به وجود می آید ، این است که با حرکت دندان در فضای بی دندانی ، فضای کافی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته از بین می رود .
  • حرکت دندان های مجاور به سمت فضای بی دندانی : با از دست رفتن دندان ، یا چند دندان کنار هم ، فضای خالی در دهان ایجاد می شود . و دندان های مجاور به دلیل اینکه دندان کناری خود را از دست داده اند و به دندانی تکیه ندارند ، از جای خود جا به جا شده و به این ناحیه ی بی دندانی منتقل می شوند . که خود باعث بروز مشکلات پوسیدگی دندان خواهد شد .
  • تلفظ و صحبت کردن : نبود دندان در ناحیه ی قدامی دهان ، باعث تلفظ ناصحیح برخی از کلمات می شود و باعث می شود که در صحبت کردن دچار مشکل شوید .
  • عقب نشینی لثه : با از دست رفتن دندان ، لثه دچار عقب نشی می شود . با این کار استخوان اطراف دندان از بین می رود ، و استخوان اطراف دندان از دست رفته دچار تحلیل می شود ، با این کار دندان های مجاور دچار آسیب و زیان می شود و در نهایت این دندان ها پوسیده می شود .

علاوه بر موارد ذکر شده نبود دندان ، منجر به بروز سر درد در بیمار می شود . ایمپلنت دندانی راه حلی برای حل مشکلات بی دندانی است ، عدم استفاده از ایمپلنت دندان منجر به آسیب دیدن و خراب شدن استخوان فک می شود .

اگر مدت زیادی از زمان از دست رفتن دندان گذشته باشد ، در این صورت ممکن است ، استخون فک تحلیل شده باشد و حجم آن کاهش پیدا کرده باشد ، و بایستی قبل از شروع کاشت ایمپلنت دندانی ، عمل پیوند استخوان را انجام داد ، تا تراکم استخوان بیشتر شود و برای درمان ایمپلنت آماده شود . ایمپلنت دندانی یک پلن ثابت به استخوان فک می دهد و ایمپلنت را ثابت نگه می دارد .

برتری ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی یا بریج

در مواردی که دندان از دست می رود ، کاشت ایمپلنت دندانی ، به عنوان راه حلی دائمی برای جبران دندان های از دست رفته است . برتری و مزیت ایمپلنت دندان ، این است که در مقایسه با دندان مصنوعی مقاومت و پایداری بیشتری دارد . در مواقعی که تعداد دندان های از دست رفته زیاد باشد ، از ایمپلنت دندان برای نگهداری دندان مصنوعی و کمک به پایداری لثه استفاده می شود .

ایمپلنت دندانی ، به تکلم ، زیبایی و خوردن غذا کمک می کند . در هنگام استفاده از ایمپلنت دندانی ، هنگام خوردن ، آشامیدن و خندیدن نگران خارج شدن دندان های مصنوعی نخواهید شد . ایمپلنت دندانی با دندان های طبیعی تفاوتی نخواهد داشت . ویژگی مثبتی که بعد از ایمپلنت دندان به وجود می آید ، افزایش اعتماد به نفس افراد می باشد .

ایمپلنت دندانی همچنین ، موجب حفاظت از استخوان می شود ، و از تحلیل رفتن و از بین رفتن استخوان جلوگیری می کند .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 347 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 18:49

موارد تجویز ایمپلنت دندان

/0 دیدگاه /در /توسط

موارد تجویز ایمپلنت دندان : ایمپلنت دندانی یک روش درمانی جدید برای حل مشکل بی دندانی است ، ایمپلنت دندانی راه حلی برای جبران کمبود های دندانی است . در موفقیت ایمپلنت دندان و نتیجه ی نهایی آن عوامل مختلفی ، همچون سن بیمار ، جایگاه های گیرنده ایمپلنت دندان ، و یا سابقه ی تابش اشعه روی نتیجه ی ایمپلنت تاثیر گذار است . سابقه ی مصرف سیگار بر روی روند پاسخ بافت استخوان در پدیده استئواینتگریشن (اتصال استخوان به ایمپلنت) تاثیر منفی دارد و عمل کاشت ایمپلنت را با شکست مواجه می کند .

موارد تجویز ایمپلنت دندان


 

 

خدمات دندانپزشکی در کلینیک دنتیست ایران به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , لمینت دندان , قیمت لمینت دندان , قیمت ایمپلنت دندان , قیمت ارتودنسی , جراحی لثه , ترمیم دندان , درمان آبسه دندان , طراحی لبخند, قیمت پروتز دندان, پروتز دندان , دندان مصنوعی , ارتودنسی ثابت , زیبایی لبخند , لبخند لثه ای, ارتودنسی متحرک, درمان ریشه دندان , دندانپزشکی شبانه روزی ,کلینیک دندانپزشکی تهران , دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال ,دندانپزشک , دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و تعرفه دندانپزشکی دنتیست ایران می توانید با شماورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.

 


 

فاکتور دیگری که متخصص ایمپلنت دندان بایستی به آن توجه کند ، آلرژی و حساسیت بیمار به تیتانیوم است . چون در مواردی بیمار دچار حساسیت های همچون برجستگی های زیر پوستی می شود ، در حالی که بسیاری از دندانپزشکان تیتانیوم را حساسیت زا نمی دانند . چون برخی از پاسخ های آلرژیکی به آلیاژهای تیتانیوم ممکن است ، به دلیل واکنش به آلومینیوم و یا وانادیوم باشد و نه تیتانیوم .ولی بایستی این نکته مورد توجه دندانپزشکان باشد .

در کاشت ایمپلنت برای بیمار با سن بالا ، خود پیری به تنهایی باعث ضعیف تر شدن پاسخ نسبت به ایمپلنت نمی شود ، در سنین بالا ممکن است بیماری های جانبی ، مثل پوکی استخوان و … به وجود بیاید . و باید یکسری جوانب را رعایت کرد . و.کاشت ایمپلنت دندان برای بیمار با سن پایین انجام نمی شود ، و ایمپلنت دندان برای سنین پایین تجویز نمی شود ، چرا که ایمپلنت دندان ، مثل یک دندان شیری در سطح اکلوزال پایین تری نسبت به بقیه دندانها قرار دارد ، و فک بیمار با سن پایین هنوز در مرحله ی رشد است و رشد آن کامل نشده است . عمل کاشت ایمپلنت بایستی در بیمارانی انجام شود ، که رشد فک و استخوان آن ها تکمیل شده باشد . توصیه ی ما این است ، قرار دادن و کاشت ایمپلنت دندانی ، در افراد جوان تا تکمیل رشد استخوانی به تاخیر بیفتد ، چرا که در سال های بعدی ممکن است ، به این دلیل که استخوان روی استخوانی که ایمپلنت را در برگرفته را می پوشاند ، مشکلات پروتزی به وجود بیاید .

در هنگام استفاده از عمل ایمپلنت دندانی ، فرد بایستی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند .

در برخی موارد ، ممکن است در بدن بیمار راش ها و بیماری های ریز پوستی مشاهده شود . وجود راش پوستی لزوما نشان دهنده ی حساسیت و آلرژی نیست ، و ممکن است دلایل دیگری منجر به بروز راش پوستی شود .

در بیماران انتخابی ، زمانی که بیمار انگیزه ی روانی قوی دارد ، می توان از از ایمپلنت های دندانی برای کودکان استفاده کرد ، ولی در این موارد ترجیحا فقط در نواحی فک پایین و در ترکیب با درمان اوردنچر(overdentuer) انجام می شود .

در بیماران انتخابی ، در بین کودکان ۳ – ۲ ساله که با دقت انتخاب شده اند . می توان از ایمپلنت کلینیکی برای اتصال وسایل کمک شنوایی ، و یا درمان اختلالات مادرزادی جمجمه ای صورتی استفاده کرد . در کودکان کم سن جلوگیری از ناتوانی اجتماعی ناشی از نقایص شدید شنوایی یا بد شکلی های صورت ، علت و انگیزه ی درمان ایمپلنت کلینیکی است . این مشکلات کودکان با روش های دیگر به طور موثر درمان نمی شود .

برای استفاده از کاشت ایمپلنت دندانی فرد باید سلامت جسمانی داشته باشد ، بیماران کاندید ایمپلنت دندانی بایستی بهداشت دندان و دهان خود را به طور کامل رعایت کنند و بایستی از سلامت دهان و دندان برخوردار باشند . افرادی که جراحی های لثه ای ناموفق داشته اند ، برای انجام عمل ایمپلنت دندانی مناسب نیستند . میزان بافت کراتینیزه و چسبندگی لثه فاکتور مهم دیگری است که باید برای بیماران بررسی شود و اگر از لثه چسبنده خوبی برخوردار نیستند باید برای آنها جراحی لثه انجام گیرد و سپس از درمان ایمپلنت استفاده کرد . برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند ، استفاده از کاشت ایمپلنت دندانی ، زمانی توصیه می شود ، که تحت نظر پزشک انجام شود .

کاشت  دندان ایمپلنت  برای بیمارانی که دیابت کنترل شده دارند ، می تواند استفاده شود . کاشت ایمپلنت دندانی برای بیمارانی که دچار حمله ی قلبی شده اند ، و کمتر از مدت ۶ ماه از عمل جراحی قلبی آن ها گذشته است ، نمی توانند از ایمپلنت دندانی استفاده کنند ، برای انجام کاشت ایمپلنت دندانی باید به مدت ۶ ماه الی ۱ سال از زمان عمل جراحی بگذرد ، در این صورت با تحت نظر بودن پزشک جراح قلب می تواند ، از ایمپلنت دندانی استفاده کند .

برای استفاده از ایمپلنت دندانی ، استخوان فک بایستی حجم کافی داشته باشد ، و عرض استخوانی و ارتفاع استخوانی باید در حد کافی باشد ، تا عمل ایمپلنت بتواند ، استفاده شود . اگر از زمان کشیدن ایمپلنت دندانی مدت زمان زیادی بگذرد ، در آن صورت استخوان فک تحلیل می رود و از حجم آن کاسته می شود . ولی اگر از مدت زمان کشیدن دندان ، خیلی نگذشته باشد ، می توانیم از ایمپلنت دندانی استفاده کنیم .

چند نکته ی دیگر که برای تجویز ایمپلنت های دندانی باید در نظر گرفت ، عبارتند از :

  • دندان نباید دارای ضایعه در انتهای ریشه باشد . و نباید هیچ گونه میکروب و پاتولوژیکی داشته باشد .
  • در قسمت اپیکالی (انتهایی استخوان) ،استخوان بایستی حجم کافی داشته باشد . و ایمپلنت باید ثبات اولیه و مطلوب داشته باشد .
  • بعد از کشیدن دندان ، حفره یا ساکت استخوان ( الوئولار) بایستی به اندازه کافی دیواره استخوان داشته باشد .
  • بافت نرم (لثه ) اطراف دیواره استخوانی به اندازه کافی باشد (پوشش کاملی را اطراف ایمپلنت دندانی ) فراهم کند .

کلینیک دندانپزشکی


دنتیست ایران , کلینیک دندانپزشکی با ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت مردم عزیز می باشد. خدمات کلینیک به شرح زیر می باشد :

دندانپزشکی زیبایی , لمینت دندان , ارتودنسی , ایمپلنت دندان , جراحی لثه , دندانپزشکی کودکان , عصب کشی دندان , پروتز دندان , درمان ریشه دندان , ترمیم دندان و …

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما در دنتیست ایران تماس بگیرید تا راهنمایی های کامل در رابطه با هر نوع خدمات درمانی دندانپزشکی به شما ارائه دهند.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران...
ما را در سایت کلینیک دندانپزشکی | دنتیست ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر dentistir بازدید : 278 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 18:44